Vystudovala divadelní fakultu Akademie múzických umění v Praze, obor produkce, který absolvovala v roce 1992.
V letech 1992–1993 pracovala jako vedoucí odboru školství a kultury na Městském úřadu v Chrudimi, v letech 1993–2001 byla vedoucí referátu kultury na Okresním úřadu v Chrudimi. Od roku 2001 do roku 2009 působila na Krajském úřadu Pardubického kraje, kde zastávala místo vedoucí odboru kultury a památkové péče. V letech 2009–2010 pracovala krátce jako odborný náměstek pro památkovou péči na pardubickém pracovišti Národního památkového ústavu, poté do roku 2011 na Městském úřadu v Chrudimi jako vedoucí oddělení kultury, sportu a památkové péče.
Je absolventem bakalářského studijního programu Informační management na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové. Od roku 1998 působil v tehdejším Památkovém ústavu v Pardubicích jako zástupce vedoucího oddělení Evidence, dokumentace a ochrany památek se zaměřením na správu informačních a komunikačních technologií. V současnosti má jako vedoucí na starosti odbor Evidence, dokumentace a informačních systémů, do kterého spadá oddělení evidence památek a IS.
Památkám a výtvarnému umění se věnuje od gymnaziálních studií v Praze, kdy v letech 1991–1996 pracovala jako lektorka v expozicích českého umění 19. a 20. století v Národní galerii, umístěných tehdy v Anežském klášteře a na Pražském hradě. Po nedokončeném studiu práva na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze absolvovala magisterské a doktorské studium oboru teorie a dějiny výtvarného umění na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde byli jejími učiteli památkové péče prof. Ivo Hlobil a dějin barokní architektury prof. Rostislav Švácha. Magisterské studium zakončila v roce 1998 prací na téma negotických historismů v české barokní architektuře a v roce 2004 obhájila dizertaci na téma protobaroka v české architektuře první poloviny 17. století. Během studií sbírala pracovní zkušenosti jako kurátorka výtvarných sbírek Památníku Terezín, kde měla příležitost podílet se na novém uložení a evidenčním systému autentické sbírky kreseb a maleb, vzniklých v Terezíně za druhé světové války. Zde působila v letech 1999–2000. Od roku 2001 pracovala jako odborný pracovník na Ústavu dějin umění Akademie věd v Praze, interně zde dokončila doktorské studium a do roku 2012 se podílela jako řešitelka i spoluřešitelka na grantových projektech Grantové agentury AV ČR, přispěla texty do časopisu Umění a hesly do encyklopedických publikací. Mateřská dovolená ji odvedla z pole uměnovědné teorie blíže ke kulturní praxi, v roce 2012 se stala manažerkou nově zakládané městské galerie v Pardubicích. Věnovala se organizování výstav současných umělců, vzdělávacích a tvůrčích programů pro školy a veřejnost, prezentacím architektonických soutěží a v neposlední řadě rozpočtu, PR, editační přípravě katalogů, zajišťování smluv v oblasti autorského práva a logistice výstav. V letech 2014–2015 prošla v Plzni kurzem Ars managementu pro vedení projektů v oblasti kultury. V období let 2012–2017 byla členkou mezinárodního projektového týmu CreArt financovaného Evropskou komisí, zaměřeného na podporu lokální kreativity středně velkých evropských měst. Od městské kulturní politiky se na počátku roku 2018 vrátila k odborné činnosti a historické architektuře, když začala pracovat jako garant území pro NPÚ ÚOP v Pardubicích. Postupně prošla terénní prací v okrese Ústí nad Orlicí, kde si ji získala malebnost podorlických městských památkových zón, v okrese Svitavy, kde měla příležitost obdivovat historické urbanistické struktury Jevíčka, Poličky či Moravské Třebové a možnost komunikovat tvůrčí vstupy soudobých architektů do architektury v městské památkové rezervaci v Litomyšli. V letech 2019–2023 vedla oddělení garantů. V současnosti jako garant dohlíží nad obnovami kulturních památek na Pardubicku a Holicku. Od roku 2024 je vedoucí odboru péče o památkový fond.