V sídle NPÚ v Telči zahraje duo Pro Arte Bohemica

V sídle územního pracoviště NPÚ v Telči vystoupí ve čtvrtek 12. května 2016 v 19.00 hodin duo Pro Arte Bohemica ve složení Petra Žďárská (cembalo) a Michaela Ambrosi (barokní příčná flétna).
Zazní skladby Friedricha Wilhelma Heinricha Bendy, Antonína Tadeáše Jana Nepomuka Stamice, Josefa Antonína Štěpána, Jana Křtitele Vaňhala, Václava Vodičky a Jiřího Antonína Bendy.
Pořadatelem koncertu je Město Telč, Kruh přátel hudby, Základní umělecká škola v Telči a Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Telči. Vstupné 80 Kč, děti a studenti 30 Kč.
Krátce o interpretech
Michaela Ambrosi (flétna) a Petra Žďárská (cembalo) se potkaly již před mnoha lety, kdy začínaly se studiem staré hudby. Potom se jejich cesty na několik let rozdělily. Působily v různých souborech a získávaly zkušenosti, které nyní zúročují ve společných projektech. Spojuje je nejen nadšení pro objevování hudby, která byla historií zapomenuta, ale také možnosti, které jejich nástroje nabízí. Spojení cembala a flétny má velmi dlouhou a rozmanitou tradici. V Pro Arte Bohemica by rády navázaly na odkaz kdysi slavného souboru Pro Arte Antiqua.
Michaela Ambrosi je jednou z nejnadanějších interpretek mladé generace. Začala hrát v útlém věku pěti let. Po studiu hry na příčnou a zobcovou flétnu na Pražské konzervatoři (Jan Riedlbauch, Jakub Kydlíček) absolvovala bakalářské studium ve hře na historickou příčnou flétnu na Univerzitě Karlově v Praze (Jana Semerádová). Své "Bachelor and Master of Music" tituly získala na věhlasné Královské konzervatoři v Den Haagu. Erasmus pobyt strávila na Conservatorio "E. F. Dall'Abaco" ve Veroně. Její studia podporoval především Nadační fond manželů Livie a Václava Klausových. Michaela konzultovala svou hru s velkou řadou světově uznávaných hudebníků z Evropy, Ameriky, Japonska či Austrálie. Amatérsky hraje také na barokní housle a hoboj. Za svou poměrně krátkou hudební kariéru již vystupovala s nejlepšími českými (Collegium Marianum, Collegium 1704, Czech Ensemble Baroque a Musica Florea) a evropskými orchestry zabývajícími se historickou interpretací (Orchestra of the Eighteenth Century, Amsterdam Baroque Orchestra či Orchestra of the Age of Enlightenment). Je spoluzakladatelkou souborů La Foresta Incantata a Pro Arte Bohemica. Michaela se aktivně věnuje badatelské činnosti a zabývá se především opomenutými skladateli původem z Čech.
Petra Žďárská je nejúspěšnější českou laureátkou Pražského jara 2012 v oboru cembalo. Již od dětství ji zajímala barokní hudba, ale její cesta k cembalu byla trochu komplikovanější. Nejprve vystudovala hru na klavír ve třídě Mgr. J. Turkové na Konzervatoři v Pardubicích. Teprve ve svých jednadvaceti letech se rozhodla změnit nástroj. Cembalo studovala na Akademii múzických umění v Praze ve třídě prof. G. Lukšaitė - Mrázkové. Zúčastnila se řady mistrovských interpretačních kurzů v ČR i v zahraničí. Dále se učila u významných cembalistů jako např. Jacques Ogg, Bernhard Klapprott, Jesper Boje Christensen, Václav Luks, Viviana Sofronitsky (fortepiano). V zimním semestru roku 2010 absolvovala zahraniční stáž na Conservatoire national supérieur de musique et de danse v Lyonu. V roce 2012 získala čestné uznání a cenu nadace Gideona Kleina pro nejlepšího českého účastníka na soutěži Pražské jaro.